Marcus
    Om man vill bli röntgensjuksköterska i framtiden vilket gymnasie program är bäst att gå då? och är det hård konkurrens på utbildningen? och är det mycket plugg för bli det i framtiden?

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV
    Hej Marcus, uppge vilket gymnasieprogram du går nu och jag skall berätta för dig vilka kurser du behöver lägga till för behörighet till Röntgensjuksköterska.
    Till högskola kan man numera söka upp till 20 alternativ samtidigt - och du kan därför söka alla Röntgensjuksköterskeutbildningar i hela Sverige och vi får hoppas att du kommer in någonstans. Du kan behöva flytta till utbildningsorten.
    Jag är inte helt säker om jag har förstått vad du menar med "hård konkurrens på utbildningen" - är det för att KOMMA IN till den utbildningen eller för att bli bäst i klassen PÅ UTBILDNINGEN?

    Det är ganska mycket plugg för att bli Röntgensjuksköterska, ja.

    Mvh
    Mikael SYV