Ja, det är i första hand upp till läraren att sätta betyg och hen tolkar betygskriterierna efter sin bästa förmåga. Det är extremt svårt att få ändring i betyget som redan är satt. Innan dess rekommenderas det att prata med läraren, diskutera och i största möjliga mån följa det som läraren förslår.
    Annars är det på en skola Rektor som är ytterst ansvarig - så vid större problem vänd er gärna till rektorn.
    Vänligen
    ANNA

    • :

      Hej igen! Jag menade inte när det gäller betygsättning utan får läraren tolka hur den vill och sedan bestämma utifrån hennes tolkningar vilka uppgifter/moment som ska göras under lektionen?

    • Anna : Ja, enligt vad jag som har SYV-utbildning (inte lärarutbildning eller rektorsutbildning) vet, så är det lärarens tolkning som gäller och hen bestämmer vilka uppgifter/moment som eleverna ska göra under lektionerna. Vem skulle det annars vara?