Anton
    Hej! Kan man läsa i det gamla systemet fortfarande, G-MVG? Jag har 5 stycken ämnen som skulle behövas läsa upp då skulle jag komma in på läkarprogrammet. Jag har också en 4:a i folkhögskoleomdöme kan jag komma någonstans med den 4:an isåfall?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Betyg i det gamla systemet, G-MVG kunde man få fram till 1juli år 2016; efter det fick inte betygen sättas i det gamla systemet längre.

    Om de kurser,i vilka du vill höja betyg, finns i ”motsvarande tabellen”, kan du få betyg i en motsvarande kurs.

    ang.kömma in på ett högskoleprogram, så Konkurrerar du mot andra sökande; det går inte på förhand säga vem kan komma in...

    Studie- och yrkesvägledare