Christoffer

    Hej, jag går första året på ett högskoleförberedande program och det känns som om jag kommer få underkänt i engelska 5 och 6 och den lite högre kursen i matte och då kommer jag inte få en gymnasieexam och det känns som om man behöver gå om behöver man det? Andra frågan så undrar jag om det är vanligt att elever går ut med studiebevis för det känns som det är helt kört i framtiden om man går ut med studiebevis är det sant?

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Studiebevis ger inte behörighet till eftergymnasiala utbildningar men man kan ändå (kanske) komma in på ngn yrkeshögskoleutbildning.
    Bättre att få studiebevis från yrkesprogram för då kan man en del inom sitt yrke och kan förhoppningsvis få jobb.

    Det är tyvärr inte ovanligt att elever går ut med studiebevis.:(