Natalia
    Jag hade inte min bästa tid på gymnasiet, därför har jag nästan bara godkänt i alla ämnen. Min dröm var alltid att bli en civilekonom eller advokat, är det fortfarande möjligt eller har jag redan sabbat allt? Jag går sista året nu på gymnasiet.

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, det är många med dig som inte når högsta betyg på gymnasiet så ge inte upp bara därför! Dock kanske du behöver bredda ditt val av utbildningar, fundera på andra utbildningar - det finns ju så många! Du kan även börja göra högskoleprovet - det är också en väg in på högskolan. Du kan läsa mer om provet här http://www.studera.nu/hogskoleprovet.4.7433f8012f7262642c80001434.html

    Boka tid hos din Syv på skolan och prata om en breddning av ditt val! /Lena, Syv