Kimia
    Hej
    är det verkligen så att även om man söker flera gånger när man är behörig och har höga betyg eller hög resultat på hp,så kommer man ändå inte in?,oavsett om man söker till läkarutbildningen efter VO eller efter Na,menar jag.

    Mvh

    1 Svar

    Liselotte SYV på GymnasieGuiden
    Ja, vilket program man gick på gymnasiet spelar ingen roll.
    Är man behörig, konkurrerar man med sina betyg. Vinner man i konkurrensen på betyg eller på högskoleprovet, kommer man in. I annat fall står man utan plats. Hur många gånger man söker, spelar inte heller någon roll.
    Mvh Liselotte SYV
    Liselotte