Melinda

    Hej, jag har ansökt till KTH civilingenjör bioteknik. Det verkar väldigt brett med vad man kan jobba med sen. Vet ni om det finns möjlighet att jobba med följande: gmo, stem celler, utveckla läkemedel och bota sjukdomar? Eller är det ett annat program jag borde gå för att kunna jobba med det? Tack

    1 Svar

    Liselotte SYV på GymnasieGuiden

    Hej Melinda,
    enligt info på utbildningens egen hemsida drar jag slutsats att du borde kunna, efter utbildningen, jobba inom de områden som du nämner i din fråga.
    Men du kan också fråga studievägledare på programmet och andra personer som jobbar just inom det kunskapsområde, och som är experter inom det område.

    Vänligen
    L.

    Liselotte
    • : Tack så mycket :D
    • Julia : vi på Fråga syv är glada om våra svar blir till hjälp! Lycka till!