Hej Sofie,

    om du i din fråga menar utbildningar hos - den här skolan - då är kurser/utbildngar inte CSN-berättigade. Ställde frågan till personal på den skolan och fick nu svar om att deras utbidlningar ger inte rätt till studiemedel.

    Vad gäller studiemedel från CSN
    Allmänt gäller: kursen måste vara som kortast 3 veckor och på med studietakt på minst halvtid och vara en utbildning som ger rätt till studiemedel. Privata utbildningar (på skolorna där man själv betalar för sin utbildning) ger nästan aldrig rätt till studiemedel. Men frågorna om studiemedel är det egentligen CSN som tar hand om, så det är bättre att fråga CSN.

    Skolan, distansskolan, om det är det skolan du menar i din fråga - borde också kunna svara; därför att jag tror det är en ganska vanlig fråga som de ofta får. Nu har vi frågat den skolan också fick svar att man ej kan få studiemedel när man läser deras utbildningar, tyvärr.
    Vänligen
    ANNA