Nathalie
    Min vän vill ansöka till el och energiprogrammet men hon är tveksam och är rädd över att hon kanske kommer att vara den ända tjejen i klassen elr något liknande för som vi hör dessa dagar så finns det inte många tjejer som ansöker till sånna program.. Och hon är rädd att hon inte kommer ha det kul under gymnasietiden när det gäller vänner och sånt.. Hon är på nåt sätt intresserad av de här programmet för hon vill jobba direkt efter gymnasiet och vill jobba i nån fastighet eller något sånt.. Har du någon tips för henne om de e rätt val, eller om hur hon tänker elr nåt..?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, vad snällt av dig att bryr dig om din kompis gymnasieval! Jag brukar alltid säga att man verkligen ska välja utifrån intresse och om din kompis verkligen vill gå El men är orolig för klassammansättningen så bör hon kanske ta reda på mer om skolan hon är intresserad av - kanske gå en provdag för att se hur en vardag kan vara i en klass med mest killar. Så får hon fundera på nack- och fördelar. Kanske finns det tjejer på programmet som kan berätta vad dom tänker och ge tips på hur hon kan tänka inför sitt val. /Lena, Syv