kim

    Jag har tittat på samordnaopptak om poängräkningen men det är otydligt på hur det funkar med översättningen.

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Hej Kim,
    det är inte en fråga som vi på FRåGA SYV kan svara på. Prata med studievägledare på de institutioner där relevanta utbildningar ges. Sök svar från representanter från arbetslivet, fackföreningar, arbetsförmedlingen och andra insatta i just den problematiken. Vi, som är "allmänna studievägledare" kan inte svara på frågan om norska arbetsgivare kommer prioritera ngn med norsk utbildning eller med svensk utbildning och om det finns ngn skillnad i löneläge mellan utbildade i Norge och i Sverige.