Ikran
    jag har hoppat av från gymnasiet redan från 1an. Jag är 29år snart och har äntligen hittat min drömutbildning, socionomprogrammet. Men jag är kluven och förvirrad OCH rädd för att göra ett val som får mig att inte kunna söka till programmet. Jag börjar på måndag 20/8 på folkhögskolan. 3år kommer jag studierna där. Men sen säg att jag får det högsta omdömet en 4a, och så gör gör högskoleprovet, hur stor chans har jag egentligen. Är det smart att läsa på folkhögskolan för att senare studera socionomprogrammet? Tänk om jag får mindre än 4a, är mina chanser körda? Vad kan jag göra då? Jag är 32 när jag är färdig från folkhögskolan känner att jag inte har tid för "dåligt val". Är det bättre att satsa på Betyg än omdöme? Läsa kurser som ger betyg menar jag. Förlåt för flummigt inlägg men jag är förvirrad.

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Sök både till komvux och till folkhögskolorna. Om du blir antagen till fler än en studieplats det är då du kan välja. Gör också högskoleprov flera ggr.!

    Studie- och yrkesvägledare