lovisa
    Hej! Har funderat på att söka till hantverk med inriktning frisör/make-up men är ganska blyg och inte så jätte social. Undrar om man kanske kan "träna" på att bli mer social och framåt? Får man lära sig på programmet hur man ska vara med kunder osv.

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, jag är ganska övertygad om att man på Hantverk/frisör tar upp just hur man kan kan vara med kunder. Vissa kunder gillar och snacka - vissa vill sitta tyst och inte prata alls - då gäller det att känna av vad kunden vill. Det tror jag ni lär er under utbildningen. Det kan dock vara en utmärkt fråga om du går på mässor eller Öppna hus på skolor.

    Vi är alla olika, vissa är mer tysta men det behöver inte betyda att man är osocial- det kan betyda att man är mer eftertänksam och att man inte vill snabbprata med folk utan man pratar när man verkligen har tänkt och känner att man har saker och säga. Det kan ibland uppskattas mer än vad man tror på en arbetsplats. Fundera på det. /Lena, Syv