Adriana
    Hej
    Jag är en tjej som älskar spårk, världen och och älskar samhälle.
    Men jag vet inte om Hotell och Turism skulle passa mig eller borde jag välja Samhällskunskap ??

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, ja, det var svårt att säga utifrån din korta beskrivning. Det handlar ju inte bara om vad du läser - det handlar även hur du pluggar på ett Yrkesprogram och ett Högskoleförberedande program. Hur skulle du vilja läsa på gymnasiet? Ett yrkesprogram innehåller mycket praktik, kortare teorikurser och mer praktiska yrkeskurser som skapar en mer varierad skoldag. Ett högskoleförberedande program innehåller sällan praktik om inte skolan själv ordnar det, stora teoretiska kurser som kräver mycket pluggtid även på fritiden. Fråga dig själv hur du vill ha det i jämförelsen mellan dessa två program. /Lena, Syv