jarin
    Jag har valt mig jag är intresserad av tandläkare.vilka ämnen i skolan ska jag ha koll på ?

    Kan man bli läkare om man hat 288p från högskolan eller måste man ha fullpott (A) i alla ämnen

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, för att bli tandläkare måste du ha alla kurser som finns på Naturvetenskapliga programmet med inriktning natur, det är kurser i matematik, fysik, kemi och biologi som är viktiga.

    Läkarprogrammet har haft höga antagningspoäng i många år så ofta har det krävts A i alla kurser från gymnasiet eller att man har väldigt bra på högskoleprovet. Med det nya gymnasiebetygssystemet så är det svårt att veta om det kommer krävas full pott. /Lena, Syv