Nina
    Hej! Jag läser naturvetenskap med inriktning naturvetenskap.

    Jag funderar på att läsa vidare till dietist. Dietist kräver områdesbehörighet A14. Eftersom jag går natur så kommer jag ha läst matte4 och biologi 2, kemi 2 och fysik2. Till dietist krävs det naturkunskap 2. Är jag behörig endå?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV
    Hej Nina!
    Du kan se hur man kan ersätta naturkunskap 2 på http://www.slu.se/ersattningsmojligheter
    Biologi 1, Kemi 1 och Fysik 1a - i kombination, alla tre kurser med godkända betyg, gör att du inte behöver läsa just Naturkunskap 2.
    Du blir, alltså behörig vad det gäller naturkunskap 2, i fall du kan uppvisa godkända betyg i de tre av mig nämna kurserna. Läs också själv på länken som jag sänder dig.

    Bästa hälsningar och lycka till!
    Milla SYV
    Studie- och yrkesvägledare