stina
    Sökte i våras om till Idrottsprogrammet ifrån handelsprogrammet. Men har fått tillbaka antagningsansökan och jag kom tyvärr inte in på en gång utan står som reserv. Men jag undrar om jag fortfarande kommer att stå som reserv när skolan börjar igen och jag kan börja ifall någon skulle få för sig att byta så det blir platser lediga. Sen undrar jag om jag fortfarande står kvar på handelsprogrammet? Jag har inte skrivit på några papper om att jag ska ha skrivits ut ifrån linjen eller inte. Så jag antar att jag fortfarande har kvar min gamla plats i min "gamla" program då eller?

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV
    Ja, Stina, du kommer att stå i reserv när skolan börjar & du kan fortsätta gå på din "gamla" program, om det är så att du inte har meddelat att du slutar. Du kan för säkerhets skull kontrollera med skolan - skicka epost eller ring till skoladministratören, som ansvarar för Handel/administration programmet på din skola.

    Du kan bli kallad från reserv fram till upp till två-tre veckor efter skolstart. Oftast befrias platserna på utbildningar i samband med uppropet eller under den första veckan efter skolstarten.

    Önskar dig allt väl, håller tummarna för att du kommer in på Idrottsprogrammet!
    Mikael SYV