Hussein
    Hejsan ja har en fråga angående matte 2B, om man nu har läst matematik 1A är man då behörig och söka till matte 2B kursen eller måste man börja från 1B sen 2B...

    MVH// Hussein

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV
    Hej Hussein!
    Formellt sett, är du behörig läsa Matte 2b om du har godkänt betyg i Matte 1a.
    Dock kan det bli svårt rent kunskapsmässigt då b-spår är svårare än a-spår i matte.

    Det är givetvis också beroende på betyg - om man har A-betyg i Matte 1a då bör man klara matte 2b kurs utan större problem, men om man har svag E-betyg i matte 1a, kanske man inte klarar godkänt betyg i matte 2b.

    För repetition och självstudier rekommenderar vi www.matteboken.se där kurserna är upplagda på ett bra sätt och det är gratis att använda den sidan.

    Hälsningar
    Mikael SYV