Liselotte SYV på GymnasieGuiden

    Hej Avi, matematik 2a är något lättare att få högre betyg i. Uppgifter som ingår i kursen matematik 2b är något svårare.

    Se om den utbildning som du senare vill söka kräver matematik 2a/2b/2c - eller om det står endast 2b/2c.

    Om det är OK för dig att ha 2a betyg, då är det fördelaktigt för dig att ha just 2a betyg och inte 2b. Detta pga chansen är större att du får högre betyg i 2a än i 2b.

    Vänligen

    L. :)

    Liselotte