nia
    Hej,

    Jag ska söka till Komvux då imorgon är sista ansökningsdagen och undrar ifall kursen Matematik 4 räknas som en meriterande kurs? Får jag läsa den på Komvux? Hur fungerar det, erbjuder Komvux meritkurser?

    Tacksam för snabbt svar!!!

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej Nia, vad komvux i just din kommun erbjuder får du se på webbplatsen som tillhör komvux i din kommun, Komvux kan också kallas för Vuxenutbildningen.
    Matematik 4 brukar erbjudas på komvux. Om just du blir antagen eller om godkänt betyg i den kursen kommer ge just Dig meritpoäng, kan inte vi på FRåGA SYV svara på. Reglerna kring meritpoäng för dig som har examensbevis eller läser mot examensbevis från gymnasiet - var god se gymnasieguiden.se/merit

    Studie- och yrkesvägledare