Agnes
    Hej! Jag går första året på samhällsvetenskapsprogrammet och jag är lite intresserad av att bli fastighetsmäklare. Jag vet att det krävs matte 3b för att läsa till det på högskola, och måste alltså lägga till det eftersom att det inte ingår i programmet.
    Just nu läser jag matte 1b och matte är inte mitt starkaste ämne. Jag undrar om matte 3b är jätte svårt och hur stor skillnad det är från matte 1b?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Agnes,

    Du kan se innehåll i olika mattekurser på www.matteboken.se

    Innehåll i matte 3 kan du se på www.matteboken.se/lektioner/matte-3

    Matte 3 baserar sig på matte 2; och matte 2 baserar sig på matte 1. Så mycket matte (volummässigt) som du läser inom matte 1, kommer du att behöva läsa i matte 2 och sedan lika mycket i matte 3.

    Du kan också, om du vill, kika på andra yrken så på ngt. sätt "liknar" fastighetsmäklaryrket men som inte kräver lika mycket matte, ex. Fastighetsmäklarassistent >>.