teres
    Är matte 5 obligatoriskt på natur-natur? När jag sökte till natur visste jag att matte ej är min starka sida, och fick höra att matte 5 inte var obligatoriskt på något program. Kollade även på skolverket.. Men nu är den plötsligt det? För min skola erbjuder inga andra fördjupningar som kriminologi etc.. känns lite taskigt att bara för att man går en liten skola så är man tvingad att läsa en svår kurs som man vet att man inte kommer klara av.. Så, kommer jag vara tvungen att läsa kursen?
    Tacksam för svar!

    1 Svar

    Liselotte SYV på GymnasieGuiden

    Hej, du kan försöka byta skola. Annars är det inte så mycket du kan göra. Vilka valbara kurser som gymnasieskolorna erbjuder kan de på förhand inte lova, för att de vet inte vilken lärarkapacitet de kommer att ha om ett eller 2 år (t.ex kan lärare blir föräldralediga och när det är lärarbrist, är det svårt att hitta vikarierande lärare).

    Liselotte