Moa
    Är det bara att det är olika år som man läser det? För det har väl inget att göra med svårighetsgraden? (Vet att det är olika språk men är själva kursen likadan)

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, jo, språk läser man i olika svårighetsgrader. De som läser språk i grundskolan läser steg 1+2 och vill man fortsätta med sitt språk på gymnasiet så läser man steg 3+4. /Lena, Syv
    ...steg 3 i ett språk läser du oftast i ettan om du väljer att fortsätta med det språk du hade i grundskolan. Steg 4 i tvåan om du går ett program där du måste läsa språk två år. /Lena, Syv
    • : Men läser man då den kursen under hela gymnasiet eller bara i trean? (moderna språk 3, spanska)