Ellen
    Jag tycker att matematik är roligt och jag är väldigt duktig på det, men jag gillar inte NO-ämnena, tror du ändå att naturvetenskap skulle kunna vara en bra inriktning för mig på gymnasiet? Vilken inriktning skulle annars passa mig som tycker om matematik, svenska och engelska. Jag tycker om djur (veterinär osv) men skulle vilja gå en högskoleförberedande linje.

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, oj, det är jättesvårt för mig att bedöma om Natur kan passa dig utifrån din kortkorta beskrivning! Men att gå Natur utan att gilla Naturs huvudämnen blir ju svårt och tråkigt. Utbildningen är full av kemi, biologi och fysik.

    Om jag dock anknyter till ditt djurintresse så finns det ju många Naturbruksgymnasier som faktiskt kan erbjuda dig en högskolebehörighet (mer engelska och matte) och en del extramatte - kan inte det vara ett kul sätt att gå gymnasiet? Du kan ju sedan komplettera de kurser som fattas till en veterinärutbildning efter gymnasiet. /Lena, Syv