Nils-Henning
    Hej, ska börja på natur. Jag är icke ett snille på matematik men det ska nog ordna sig... Men är naturvetenskapliga programmet så svårt som alla säger, och får man lägga mycket tid på plugget?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, eftersom man pluggar matten i ganska hög takt på Natur så behöver man lägga ner ganska mycket tid på just det ämnet - den bär liksom upp de andra naturkurserna. Natur är ju även ett högskoleförberedande program med många teoretiska kurser som kräver mycket tid - mycket mer tid än på grundskolan. Så det är bra om man är beredd på det. Om man sedan tycker Natur är svårt eller inte är väldigt individuellt men lägger man ner den nödvändiga tid man behöver på studierna så brukar det funka bra. /Lena, Syv