frida
    Hej! VART ska man vända sig om man tycker om att läsa sånt här???? http://www.nutritionj.com/content/11/1/91

    jag kommer antagligen inte in på kostvetarprogrammet så där är dörren stängd,men finns det något alternativ tror ni?
    mvh /Frida

    1 Svar

    Liselotte SYV på GymnasieGuiden
    Hej Frida,
    jag har tittat på länken som du skickade. Det är väl en C-uppsats som en studerande på Universitetet har skrivit på Engelska. Vill du studera till Dietist? Vill du studera utomlands? Eller vill du studera med undervisningsspråk Engelska men i Sverige?
    Alla högskoleutbildningar som ges i Sverige finns att läsa om på www.studera.nu.

    Jag vill tipsa dig om Yrkeshögskoleutbildningar som du hittar på www.yhguiden.se.

    Titta till exempel på http://www.yhguiden.se/utbildning/yrkeshogskolan-i-landskrona/hud-och-spaterapeut
    eller på http://www.yhguiden.se/utbildning/goteborgs-stad-utbildning/pedagogisk-vagledare-vid-funktionshinder.

    Du skriver att du inte tror du kan komma in på Kostvetarprogrammet & jag undrar om det är för att du inte är behörig eller om du har för låg konkurrensvärde i dina betyg? För konkurrens om utbildningsplats kan man göra Högskoleprovet och sista dag att anmäla sig till HP som äger rum 25 oktober i år - är den 15 september.
    Om du inte är behörig, kan du ansöka om att läsa på KomVux i din hemkommun.

    Om du återkommer med svar på mina frågor, kan vi ge dig ett bättre svar.
    Bästa hälsningar
    Liselotte SYV
    Liselotte