Ellinor
    Hej! Funderar på att bli planarkitekt och söka till bth men har även sett att det finns en programinriktning på flera håll i landet som heter samhällsplanering. Är det något annat och vad skiljer dem isåfall åt?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Ella,

    I Sverige administreras samhällsplanerarutbildningen inom kulturgeografin; om yrket Samhällsplanerare - var god läs på Framtid.se/yrke/samhallsplanerare
    om yrket Planeringsarkitekt var god läs på Framtid.se/yrke/planeringsarkitekt

    tips! jämför kursinnehåll i programmen och se vad som står på programmens webbplatser om "Karriär efter utbildningen". Du kan också ställa frågor till studievägledare som jobbar på de programmen, ofta finns även mölighet att få svar från studerandeambassadörer som själva läser på respektive program. Info om det brukar finnas på utb.webbplatser.