Hanna
    Hej! Jag vill läsa ekonomi programmet på högskola. Jag tror däremot att jag inte har tillräckligt med poäng för att komma in på själva programmet så funderar på att söka in på kurserna. Jag har tagit reda på vilka kurser som ingår i programmet så min plan är att läsa en kurs i taget. Det blir väll samma sak som att läsa programet? Man får väll fortfarande examen osv?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Om du läser exakt samma kurser som ingår i programmet,  borde du få samma utbildning och samma examen ! Så svar på din fråga är i så fall -ja.

    Studie- och yrkesvägledare

    Ett högskoleprogram är kurser, som är ihopsatta; inom programmet har man platsgaranti på varje nästa kurs, därför är det fördelaktigt att komma in på ett program.