Anonym

    Hej! Jag är 1a reserv på Hvitfeldtska samhällsvetenskap och 2a reserv på Hvitfeldtska ekonomi. Jag har blivit antagen på NTI men vill inte riktigt gå där. Hur stor chans är det att jag kommer in? Vet att SYV:are inte riktigt vill svara på sådanna frågor. Men jag har inte fått bra sömn sedan Juni. Vill verkligen veta mina chanser. Finns det någon info jag kan få? Tack.

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej,

    det är inte så att SYV-ar inte vill svara, utan de kan inte. Som 1-a reserv och 2-a reserv har du en STOR CHANS, men ingen garanti. För att du ska komma in, krävs det att någon som är ANTAGEN hoppar av; eller kommer in på sitt högre prioriterade alternativ, där hen står i reserv - och för det krävs att någon på den "andra utbildningen" där hen står i reserv hoppar av eller kommer in på sitt högre prioriterade alternativ, där hen står i reserv... och så vidare... det år som "korthuset" - om ett kort faller, drar det med sig många andra kort... vilket vi hoppas händer och du ska få komma in.

    Att du inte fick någon sömn sedan i juni är det jätte-jättesynd. Jag förstår att det är jobbigt att stå i reserv och vänta och inte veta hur det blir!

    Vi håller tummarna! LYCKA TILL!

    ANNA