Daniel SYV

    Hej.
    Om frågan gäller ansökan till svenska högskole-/universitetsutbildningar, då finns senare datum som heter "sista dag för komplettering" och det datumet blev under våren 2021 framflyttat till 5 juli 2021 pga covid-19. Annars brukar sista kompletteringsdagen vad gäller högskoleutb.i Sverige vara i mitten på juni (om man ansökt till höstens start) Självaste ansökan måste man göra inom ansökningsperioden som brukar ligga från mitten på mars till mitten på april.

    Och vad gäller andra typer av utbildningar..
    Ofta finns även sista dag för Komplettering av ansökan, som ligger senare än sista ansökningsdagen. Men man måste se upp - titta noga om det står någonting om att "Ansökan måste vara komplett senast sista ansökningsdagen". Hittar man inte den info, kontakta de utbildningsansvariga.