Abbe
    Hej jag undrar om spånga gymnasium är nåt bra? Jag har hört mycket dåligt om det på internet men man måste ju vara lite källkritisk och det är ju olika person till person! Jag har 235,5 poäng och jag vill gå ekonomi ekonomi. Och om det är dåligt. Finns det något annat bra gymnasium nära bromma

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV
    Väldigt klokt av dig att ha kritisk inställning och det är en mogen åsikt när du skriver att det är säkert olika för olika människor för att precis så är det!
    Gör så här, tycker jag: hitta andra skolor i närheten som också erbjuder EK,ekonomi och gå på studiebesök och öppna hus. Du kan även boka prova-på dag som ofta kallas "skuggning".
    En skola som ligger närmast Spånga gymnasiet är http://www.gymnasieguiden.se/gymnasium/ross-tensta-gymnasium

    Det kanske räcker med att jämföra de här två skolorna eller så kan du hitta fler. Det är enkelt att hitta på www.gymnasieguiden.se och där på sidan finns det massa annat bra: t.ex tips om studieteknik, info om gymnasiemässorna, tip och råd kring gymnasieval.
    Mvh Milla SYV
    Studie- och yrkesvägledare