Marcus
    Jag läste snabbt på denna sida om hur yrkeshögskolan är också vidare. Det står Pilotutbildningen är en tuff utbildning med mycket teori och många tester. Att bli pilot kräver att du är fokuserad, klarar av stress, kan ta snabba beslut, kan ta ansvar och hantera många uppgifter på samma gång. Vet inte riktigt om jag ör så bra på det. Men jag vill så gärna bli pilot. Verkar så Hilma häftigt, är detta rätt för mig?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV
    Hej Marcus,
    vi hänvisar din fråga till Svensk Pilotutbildning. Där är de experter på just den utbildningen och kan bättre svara på dina frågor.

    Kontaktuppgifter till Svensk Pilotutbildning finner du här nedan:
    Telefon: +46 31 92 5505

    Email: [email protected]

    Med vänlig hälsning
    Milla SYV
    Studie- och yrkesvägledare