Elev
    Jag vill bli läkare i framtiden och jag går ettan naturvetenskap på thoren business school växjö och den är ny skolan , så vill jag fråga om den är bra skolan för mig eller inte och jag vill fråga om den finns elever har gått på thoren business school och om de får höga betyg i skolan och kunna komma in i högre utbildning i universitet.

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Hej,
    du började på den nya skolan: Thoren-business-school-vaxjö och undrar om eleverna brukar få höga betyg. Även om just den skolan är ny, så har Thoren Gruppen lång och omfattande erfarenhet av att driva utbildningar.
    Angående betyg så är det individuell betygssättning: det är Dina kunskaper som kommer betygsättas, alltså vad just Du kan, har lärt dig. Det är endast delvis som det är beroende på lärarens kompetens och annat som har med skolan att göra - men till största delen beror på Dig, hur du tar till dig kunskaper, hur mycket tid och energi du lägger på att lära dig, så vilka betyg du får beror lite mindre på vilken skola du går på och mycket mer på vad du gör för att skaffa sig djupa ("bra") kunskaper. Tips! kika gärna på Tips om Studieteknik på gymnasieGuiden.se.