Alex
    Hej du svarade inte på min fråga förut, jag fick ett helt annat svar. Jag sitter på reserv 10 i gruppen BIEX till KTH datateknik i kista. Jag har kollat på UHR och sett att det är flera personer t.ex. 20st som kommer in under urval 2, då undrar jag vilka är dessa som söker i urval 2? Är jag inte en av dom (reserv) som söker i urval 2? Ifall en person tackar nej under urval 1 då börjar dom väl plocka in från reserv som sedan visas i urval 2 eller har jag fel?

    1 Svar

    Hej Alex,

    Jag skickade tidigare till dig, men urvalsgrupper bestämmer universiteten över hur många som tas in i respektive gropp. Vad gäller reservplacering blir man placerad i alla de grupper man tillhör och inte någon särskild grupp.

    Hälsningar
    Melina SYV