Wiktoria
    Hej,
    Jag undrar om värdena i antagningsstatistiker på t.ex. universitets och högskolerådets hemsida är ett medelvärde av de som blev antagna eller om det är lägsta möjliga antagningspoäng till kursen. Om det t.ex. står att antagningsvärdet för psykologilinjen är 21. Betyder det att man inte kan komma in om man inte har 21 eller högre som snittbetyg, eller innebär det att 21 är ett medelvärde av allas snittbetyg.

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Det som  brukar uppges är Minimi-värdet, dvs det som sen ”siste” som kom in hade i merit.

    Studie- och yrkesvägledare