salma
    vill bli hotel menager fast finns inte hotel och turism programmet kan man välja något annan program för att bli det /vill gärna gå till den skolan jag valde från början :(

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, det beror lite på vad du själv tycker är viktigt när det gäller att förbereda dig inför att driva ett hotel. Är det själva hotellnäringen du är intresserad av och vill lära dig alla delar i hur ett hotel funkar så kan ju ett bra alternativ vara just Hotel/turism där du får både teori och praktik. Är det ekonomin bakom, marknadsföring, driva ett företag så kan ju Ekonomiprogrammet vara ett annat alternativ.

    Läs och jämför programmen här på Gymnasieguiden http://www.gymnasieguiden.se/program - där du även kan se vilka skolor som har programmet. Haninge har det inte tyvärr.

    /Lena, Syv