Anna
    Hej, jag går tvåan på handelsprogrammet och trivs inte i varken min klass eller i skolan. Tänkte byta skola men tycker inte det finns ett så bra utbud av handelsskolor där jag bor, så funderar på om man kan plugga distans av det som är kvar av handelprogrammet någon annanstans? Eller finns det internat skolor? Kan man byta till korr.se och sen läsa ekonomi fast hoppa över dem kurser man redan läst? Tacksam för svar så snarast som möjligt.

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, oj, vad synd att du inte trivs! Om du ska söka till Korrgymnasiet så finns ju inte Handelsprogrammet. Du kan ju söka till dom och något av deras program och sedan se vilka kurser du kan ha tillgodo - dock har Handels mycket kurser som du inte läser på Ekonomi så det tar nog längre tid att avsluta gymnasiet på det sättet än att leta annan skola som har Handels och avsluta där.

    Du säger att det inte finns ett bra utbud av skolor hos dig. Kanske du ska fördjupa ditt sök till andra skolor längre bort? Gå provdagar på de som finns så du får en realistisk uppfattning om dom. Boka tid med din Syv och diskutera dels din otrivsel och om det finns något du kan göra åt det alternativt att du får hjälp med att leta andra skolor. Hoppas det löser sig! /Lena, Syv
    • : Hej, tack för svaret! Ska prata med syv och sen kolla fler skolor längre bort. /Anna