Oliver
    Hej!

    Jag har sökt Handelshögskolan i Stockholm via alternativt urval. Jag fick i veckan beskedet att jag ska skriva testet (Thinking Skills Assessment test) den 10 Maj. I min ansökan hade jag med både motivationsbrev och studieplan.

    På hhs hemsida skriver de att man ska ha ett jämförelsetal på minst 17.0 samt detta: "Om du inte ännu har mött antagningskraven har du möjlighet att bifoga en studieplan som visar stor sannolikhet att du kommer att göra det senast den 18 juni".

    Jag är dock osäker på om jag kommer uppnå minst 17.0 i jämförelsetal och undrar därför om det fortfarande finns en chans att komma in ändå, då jag redan blivit kallad till testet?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Oliver,
    HHS i Stockholm är en privat högskola. De gör lite som de vill.
    Jag tycker att du gott kan genomföra testet då får du i vilket fall även erfarenhet av att ha gjort testet.
    Men det är mycket möjligt att de sedan sorterar bort alla de som inte uppnår jämförelsetal på minst 17.0.

    Mer än så kan vi inte säga.... Lycka till!
    ANNA