Sara
    Hej,

    Jag läser till min Bachelor's på en CC och ska sen "transfer" till ett universitet för att få mitt diplom och slutföra den där. Så när jag är klar kommer jag att få en Bachelor's degree från ett amerikansk universitet. Nu undrar jag om jag kan få jobb i Sverige med det? Jag undrar även om jag skulle kunna fortsätta med min Master's i Sverige sen eller måste läsa om allt jag redan kommer läsa här i USA?

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Sara,

    angående få jobb i Sverige, så är det arbetsgivare som bestämmer vem de anser vara mest passande för jobbet. Men om du startar eget, kan du bli din egen arbetsgivare, och i så fall bestämmer du själv vad du behöver för utbiIdning.

    Ang. master: så tycker jag att det bästa är att du hittar de masterprogram som du är intresserad av och kontaktar de programansvariga, i faII det inte står tydIigt viIka behörighetskraven är. Programansvariga och StudievägIedare som "sitter" på just de programmen, kan mycket bättre svara på om du bIir med din utbiIdning behöver eIIer om din utbiIdning behöver kompIetteras och i så falII med vilka kurser. Att du skuIIe behöva Iäsa om hela din utbildning, hoppas jag verkligen att det inte behövs!

    För att hitta de olika masterprogrammen, se www.studera.nu>>

    VänIigen

    Julia SYV