Kimia
    Hur kan det vara så att det är samma konkurrens på tandläkar&läkarutbildningen?,eftersom lönen för en läkare är högre.

    Mvh

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV
    Löner för läkare och tandläkare är jämförbara och tandläkarutbildning är kortare. Med vänlig hälsning, Mikael
    • : Hur är lönerna jämförbara?.Mvh
    • : Jag vill få svar på frågan.Mvh
    • Milla : Det beror på hur man räknar. Man kan inte säga att det är Läkare eller Tandläkare som har högre lön. Många tandläkare är egna företagare och många jobbar mer än heltid eller, tvärtom - deltid. Läkare finns det allmänna läkare, överläkare, specialister - och även i olika delar av landet är det olika lönenivåer. Men "jämförbara löner" menar vi "i genomsnitt lika". Mycket förenklat uttryckt är det så att lönerna är lika men utbildning till tandläkare är kortare. Mvh Milla
    • : Tack,mvh.
    Läs alla kommentarer