Kimia
    Hej,
    undrar hur antagningen till läkarlinjen helt enkelt går till?.
    Och hur många gånger kan man ha sökt men inte kommit in?,p.g.a.,konkurrensen.

    Tacksam på förhand/
    mvh

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV
    Hej, till alla högskoleutbildningar i Sverige gäller: man får söka hur många gånger man vill, finns ingen begränsning i antal gånger. Till läkarprogrammet gör man i dagsläge urval på betyg och på högskoleprovet, några planerade förändringar på den punkten känner vi inte till. Med vänlig hälsning, Mikael syv
    • : Vill bara veta hur stor är sannolikheten att man kommer in när man söker första gången?.Mvh
    • Mikael : Det beror på vilka betyg man har eller om man har nästan alla rätt på högskoleprovet. Med vänlig hälsning, Mikael syv