Kimia
    Hej,om man är behörig till IMYRKVO, måste man då återta hela ansökan eller delar av det?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV
    Hej Kimia,
    olika Antagningkanslier kan göra lite olika just ang.svara på Antagningsbesked eller behöva "återkalla ansökan" /som du skriver/. Det är bäst du vänder dig till Antagningskansliet i din län/region. Jag vet inte i vilken del av landet du bor & kan därför inte hänvisa dig till rätt antagningskanslí.
    På sidan http://www.antagningskanslier.se/
    hittar du kontaktuppgifterna. Du behöver inte logga in, välj bara rätt län & kommun och tryck på SÖK - så kommer adress & tel.nr till din Antagningskanslí fram.
    Du kan även kontakta en Studie- & yrkesvägledare på din gamla gymnasieskola. I fall "hen" är på semester, ring kommunväxel & be att bli kopplad till en jourhavande SYV i kommunen /det brukar finnas någon som jobbar alla veckor under sommaren/.

    Vänligen
    Milla SYV
    Studie- och yrkesvägledare