Marcus
    Är det mycket matte på ekonomi programmet? Är den det svåraste?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV
    Nej, det avancerade spåret "c" läser man på NA och TE.
    På Ekonomi läser man "medelspår" b och på inriktningen Juridik är det 1b och 2b.
    På inriktningen Ekonomi på EK är det Matte 1b, 2b och 3b.

    Om du söker till skolan som erbjuder båda inriktningarna, kan du välja inriktning till åk2 för den läses från "tvåan". Om du läser inriktning Juridik, kan du välja läsa Matematik 3b inom programfördjupningen.

    Mvh
    ANNA SYV