Marcus
    Är det mycket matte på ekonomi programmet? Om man har 180 poäng kommer man in då?

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV
    Hej Marcus,
    På Ekonomiprogrammet inriktning Juridik läser man Matematik 1b och 2 b.
    På Ekonomiprogrammet inriktning Ekonomi läser man Matematik 1b, 2b och 3b.

    Vad kurserna innehåller kan du lätt se på www.matteboken.se.

    Ang. om man kommer in med 180 poäng, kan ingen svara på - eftersom "lägsta antagningspoäng" uppstår i efterhand /efter att alla platser är upptagna ser man vad den sökande hade som kom in sist/.

    Mvh
    Mikael SYV