Marcus
    För bli drifttekniker inom datorer i framtiden. Kan man gå yrkeshögskolan då? På el energi programmet kan man få behörighet till yrkeshögskola då?

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV
    Hej Marcus,
    du har helt rätt: på El&Energiprogrammet kan man få behörighet till yrkeshögskolan.

    Jag kan dock inte med säkerhet svara på frågan om Drifttekniker "inom datorer" kommer att finnas som en Yrkeshögskoleutbildning när det blir dags för dig att söka. Utbud av yrkeshögskoleutbildningar ändras pga förändringar på arbetsmarknaden. Du kan se det aktuella utbudet på www.yhguiden.se.
    Hur utbud av YHutbildningar kommer att se ut om två år, är det svårt att säga med säkerhet.

    Mvh
    Julia SYV