Marcus
    när man ska söka in till fastighetsmäklar utbildningen på högskola, hur många tar dom in typ? Tar dom in från hela sverige eller bara staden och hur många tar dom in?

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV
    Hej Marcus, utbildning till Fastighetsmäklare är på 2 år heltid och finns på Luleå Tekniska Universitet. Här är direkt länk till den utbildningen http://www.ltu.se/edu/program/FHFMG/FHFMG-Fastighetsmaklare-1.76705?termin=H15
    Det står att de tar in 30 personer. De tar in sökande från hela landet. De tar in sökande på urval av betyg från gymnasiet & resultat av högskoleprovet. De som gör högskoleprovet är med i båda urvalsgrupperna, dvs får en extra chans att komma in.
    Mvh
    Julia SYV