Raisa
    Hej! Jag går i nian, och undrar när jag ska få mitt resultat av mitt gymnasieantagning.

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV
    Hej Raisa,
    svar på din fråga beror lite grand på var i landet du bor.
    Ansökningskanslierna (och det finns många olika) har olika ansökningsperioder och olika datum då Antagningsbesked skickas ut.
    Om du uppger i vilken kommun du bor kan vi kanske svara på din fråga.
    Svar finns annars på den hemsidan där du gjorde din ansökan till gymnasiet (om du är ute efter det exakta datumet).
    På ett ungefär så är det till midsommar - som tidigast och i mitten av juli, som senast, som det definitiva svaret skickas ut och brukar även samtidigt publiceras på den hemsidan där du gjorde din gymnasieansökan.
    Hoppas mitt svar blir till hjälp för dig.
    Lycka till med ditt gymnasieval!
    ANNA SYV
    Hej igen,
    http://www.gyantagningen.se/ansokan-antagning/viktiga-datum.html kan du se alla de viktiga datumen som har med gymnasieval att göra.

    Mvh ANNA SYV