Julia SYV på FrågaSYV

    Hej, Marcus!

    Industritekniska programmet läser man en kurs i Matematik - 1a. Det år den kursen som man läser på alla yrkesprogram. Att få godkänt betyg i Matte 1 ingår i kraven för gymnasieexamen.

    IN har flera olika inriktningar. Läs om programmet med alla dess inriktningar på GymnasieGuiden och där finns det också exempel på yrken som man kan utbilda sig till på IN.

    Ang. behöva plugga efter Industritekniska programmet, så behöver man inte det om man inte vill. Men om man vill, så finns det utbildningar på Yrkeshögskola som man kan gå.

    Jag hoppas mitt svar blir till hjälp för dig! OBS: alla ord som i "blått" i mitt svar är klickbara länkar, som leder vidare till mer information.

    Bästa hälsningar

    Julia Syv på Fråga SYV