Linnéa
    Hej!

    Jag är på reservplats nummer 6 i Östersund. Det finns 24 platser, innebär detta att om 6 personer hoppar av så har jag en plats?

    Har hört talas om överintag, hur fungerar det? De kan väl inte ta in 30 personer extra och lova dom en plats för att "de vet att folk ska tacka nej" om samtliga 30 nu faktiskt skulle få för sig att tacka ja?!

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV
    Överintag kan funka lite olika i olika län men det inget du kan påverka. Vi håller tummarna för att du kommer in från reserv! Om du kan, påbörja samma program på en annan skola - då kanske du kan byta även senare t.ex efter första terminen ! Lycka till! Milla SYV
    Studie- och yrkesvägledare