eray
    Vad händer det om man får F i matte nationellaprov eller i No nationellaprov?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV
    Hej Eray,
    om man får F i ett nationellt prov så RISKERAR man att få F på hela kursen.
    Det är dock alltid lärare som gör ett sammantagen bedömning och kan ändå sätta E betyg på kurser även om eleven får F på det nationella provet - för att det kan vara så att elever t.ex. missade godkänd nivå på nationella provet med bara ett par poäng... eller så vet läraren att eleven har tillräckliga kunskaper, men av någon anledning hade "en dålig dag" just den dagen då provet ägde rum.
    F i det Nationella provet betyder, alltså, inte per automatik att det blir F på hela kursen, men risken finns.

    Önskar dig lycka till på prov och i allt annat!
    ANNA SYV