Kimia
    Den här terminen läser jag Svg och kommer säkerligen få E,till vårterminen!.
    Men ifall jag inte hinner till Sv3 under de 3-4 åren på VO,kan jag då fortsätta med Sv2 eller 3 på komvux?.Och länge tar det att läsa varje Sv kurs på just komvux?.

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV
    Hej, om du saknar kurser för behörighet, kan du självklart söka till komvux efter gymnasiet.

    En kurs på 100 poäng läser man på komvux på fem veckor /om man läser på heltid/ och både svenska 2 och 3 är 100 poängskurser, dvs man läser de båda under 10 veckor på heltid eller under 20 veckor på halvtid.

    Mvh
    Mikael SYV